Indiferent de profesia avuta, căutăm cu toții diferite metode prin care sa devenim eficienți. Renunță sa te ocupi de „To do” list-ul zilei cu ce ai de făcut la cafeaua de dimineță și orienteză-te spre metode de sporire a productivității pe termen lung. Cum poți face asta?
În continuare îți vom prezenta 5 pași simpli!
- Principul lui Pareto de 80/20
Susține că 20% reprezintă esențialul de fiecare dată, în timp ce 80% este partea mai puțin importantă.
Cum ne ajută acest principiu? Îti va aminti în permanență faptul că dintre toate lucrurile pe care le realizezi într-o zi, doar 20% contează cu adevarat – acest procent este cel care îți aduce 80% din rezultate. Cand ești presat de timp, gândește-te care sunt cu adevarat lucrurile ce merită atenția ta.
- “Pauzele mici si dese, cheia marilor succese“
Pauzele mici de țigară și cafea, pauza de pranz sau un simplu apel telefonic primit care te determină să te ridici de la birou, să te deconectezi puțin, toate acestea ajutându-te în procesul de învătare. Memoria beneficiază de pe urma micilor pauze care permit creierului să se odihneasca.
La fiecare 50-60 de minute ridică-te de pe scaun și uită-te într-un punct îndepartat. În acest fel vei ajuta și ochii să nu resimtă oboseala.
- Ocupa-te de task-urile dificile până să iei masa de prânz
Există un bioritm firesc al organismului uman. În prima parte a zilei creierul este mult mai receptiv, poate să acumuleze mai ușor informațiile. Capacitatea de luare a deciziilor și de a rezolva probleme este la maxim în jurul orei 10:00, la ora 11:00 circulația sanguina ajungând la punctul său maxim. Începand cu ora 13:00 atenția ne scade treptat și abia după ora 15:00 creierul se pune din nou în mișcare.
Evident, în funcție de persoana pot exista diverse modificări. Analizează puțin propriul bioritm și identifică acele momente ale zilei când ești cel mai productiv.
- Definește-ți o rutină productivă
Devenim mai eficienți în momentul în care suntem familiarizați cu un anumit stil de a lucra. Stabilește-ți momente dedicate din zi când îți verifici email-ul și te ocupi de lucrurile de care te lovești zilnic și care îți distrag atenția de la lucrurile importante, în acest fel, iți vei forma un automatism și iți vei crește performanța.
De asemenea, obișnuiește-te să grupezi task-urile similare și să le rezolvi în același interval de timp. În acest fel vei resimții mai puțin stres decât atunci când te ocupi de task-ul 1, rezolvi task-ul 2 si dupa te apuci de task-ul 3 care este similar primului.
- Conceptul de multitasking nu este posibil.
Creierul uman nu se poate concentra la două lucruri simultan. Pentru a te convinge de ceea ce îți spunem, te provocăm să încerci următorul experiment. Ține un pix în mâna dreapta și alt pix în mâna stângă. Încearcă să desenezi cu dreapta un cerc și cu stânga un pătrat.
Nu o să reușești de la început, deoarece
creierul se va concentra în două părți simultan. După ce exersezi o să reușești,
dar acest lucru se datorează faptului că desenarea uneia dintre cele două forme
geometrice va deveni automatism.